nedeľa 31. januára 2016

Prvý mesiac úspešne za nami

Zase až príliš rýchlo. Nezdá sa vám? Veď len nedávno sme sa lúčili so starým rokom, už je za nami 31 dní toho nového. Zima skoro žiadna, dalo sa aj bicyklovať, ale ja medzi tých zimných cyklistov nepatrím. Síce, už som raz začínala sezónu vo februári, ale pamätám si veľmi dobre, ako ma pri bicyklovaní a ešte aj po ňom boleli uši, keďže som na hlave nič nemala.



Mala som v pláne zmeniť to, aj som sa pred minulou sezónou konečne vybavila zimnými cyklistickými nohavicami. Ich životnosť však bola veľmi krátka. Vydržali len po návrat z prvej cyklistiky. Ale o tom som tu už viackrát písala. Dnes som si však uvedomila, že som vám tie fungl nové deravé gate zatiaľ neukázala. Tak tu je to rešeto, ktoré som bola pred chvíľou odfotiť.

DSCN5410cy


K nedávnym meninám som dostala od syna knižku, ktorá popisuje 25 cyklistických trás v Bratislave a okolí. Už sám syn po nahliadnutí do knihy zistil, že väčšinu trás mám prejdených, ale povedal mi, že si ich môžem urobiť znovu a podľa knihy sa zamerať na pozoruhodnosti, ktoré mi na jednotlivých trasách doteraz ušli. Určite tak urobím.

DSCN5380cy

Z knihy som si už vybrala trasy, ktoré by som chcela urobiť tento rok medzi prvými.


DSCN5377cy

Na dvojstránke knihy na fotografii  vyššie sú dve rôzne miesta. Jedno z nich som už na bicykli navštívila viackrát. Je ním rakúske mestečko Marchegg so svojím zámkom a bociaňou kolóniou. Na ľavej strane fotografie je kaplnka v pohraničnej obci Markthof. Tam som ešte nikdy nebola, hoci sa často z druhého brehu pozerám na cíp zeme, na ktorom by som raz chcela stáť. Ide o miesto, kde sa vlieva rieka Morava do Dunaja, ale na rakúskej strane. Niekedy koncom minulej jesene som sa vybrala len na takú prieskumnú pešiu prechádzku cez cyklomost v Devínskej Novej Vsi, ale do Markthofu som nedošla, pretože sa nejako rýchlo začalo zvečerievať, tak som sa radšej vrátila. Toto je jedno z tých miest, na ktoré sa určite vyberiem medzi prvými. Odtiaľ by som mohla prejsť do Hainburgu, ale detaily zatiaľ ešte neplánujem. Absolvovanie tejto trasy má však jednu podmienku. Nesmie byť vysoká voda v Dunaji, aby som sa vôbec na ten cíp dostala.

DSCN5379cy

V Senci som už raz na bicykli bola, ale nie v meste, iba na Slnečných jazerách. Takže Senec a Kráľová pri Senci s týmto prekrásnym mostom ma tiež už dávnejšie lákajú. Chcela som to absolvovať už vlani, nakoniec sa tak nestalo.

DSCN5378cy


Knižka nie je pre mňa inšpiratívna len na cyklotúry. Podľa tejto horskej sa vyberiem radšej peši. K prameňu riečky Vydrice plánujem ísť už dlhší čas. Dúfam, že to konečne tento rok zrealizujem.
Som zvedavá, aké počasie nás čaká vo februári. Možno sa v prípade niektorého slnečného dňa predsa len konečne rozhodnem vysadnúť na bicykel a urobiť prvé tohoročné kilometre.



Toto je kópia článku, originál ktorého bol publikovaný na TOMTO BLOGU






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára