sobota 28. októbra 2017

Jarovská bažantnica a malé zamyslenie

Dnes nebudem písať o tom, že som sa bola bicyklovať v Jarovskej bažantnici, ale toto miesto na rozhraní Bratislavy a Kittsee je to, o ktorom som dnes našla článok na jednom rakúskom blogu. Na blog som prišla náhodou, lebo som sa po dlhom čase pozrela na štatistiku môjho iného blogu Farebný svet. To je blog,  na ktorom už nič nové neprispievam, pretože som vyčerpala jeho free mediálny priestor. Mohla by som v ňom pokračovať naďalej, už však nie zadarmo, ale musela by som si ďalší mediálny priestor kúpiť a to sa mi nechce.

Zo štatistiky som zistila, že rakúsky blog s názvom Pedaltreter odkazuje na moju stránku práve s článkom o Jarovskej bažantnici. Bola som zvedavá, čo je to za blog, tak som si na ten link klikla. Okrem toho, že som zistila, že jedna moja fotka sa vyskytuje v záhlaví tohto rakúskeho blogu, dočítala som sa, že rakúsky cyklista hľadal v Jarovskej bažantnici most, ktorý je lákadlom mnohých turistov a ako vidím, už aj cyklistov. Aj ja som sa kedysi vybrala na toto miesto hlavne kvôli mostu. Mne sa ho našťastie podarilo nájsť hneď na prvý raz, aj keď to nebolo v tej džungli jednoduché.

Naposledy som bola na tomto mieste počas tohoročnej jari, keď kvitol medvedí cesnak a takú krásu som asi nikde predtým nevidela, ako vtedy tam. Našli sme tam aj kvitnúci orgován a to, čo by som tam nikdy nebola čakala. Ako sa tam dostali tulipány, to nepochopím. Zjavne ľudským pričinením. 




 Keďže je toto naozaj pozoruhodné miesto, venovala som mu na mojich blogoch viac článkov:


Popri Jarovskej bažantnici -  17.5.2015


Bažantnica mi od soboty vŕtala v hlave - 20.5.2015


Jarovská bažantnica - 22.5.2015


Most v Bažantnici - 1.5.2017


Odporúčam vám, aby ste si našli chvíľu času a na vyššie uvedené odkazy si kliknite.

Môj nedávny zážitok sa týka tiež rakúskeho cyklistu. To, že pri mojom bicyklovaní veľa fotím, je z tohto blogu zrejmé. Keď som prechádzala popri čerstvo obrobenom poli smerom do Rusoviec, zastavila som, bicykel som oprela o zvodidlá a fotila som si ho. Zrazu počujem, že po ceste idúci cyklista v žltom tričku mal čosi proti môjmu foteniu. Stojac, opretá o zvodidlá, som mu na širokej ceste vedúcej súbežne s hrádzou zavadzala. Svojou huhňavou nemčinou čosi vyštekol na mňa, ale nestihla som zachytiť ani jedno slovo. Pomyslela som si svoje a usmiala som sa na ňom. Som naozaj ten typ cyklistu, ktorý je ohľaduplný voči ostatným, nezavadziam nikomu a nejaký rakúsky trotl mi bude čosi vykrikovať? 


Takto si zvyknem bicykel oprieť o zvodidlá a buď zostanem na okraji cesty alebo prekročím zvodidlá a fotím za zvodidlami. Presne z tohto miesta mám ten zážitok.




Doteraz som si myslela, že občania susednej krajiny sa správajú ináč. Tento ma veľmi nemilo prekvapil. 


Musím povedať, že ani použitie mojej fotografie na inom blogu sa mi tiež nepáči. Pepita, ktorý píše vyššie  spomenutý blog, ospravedlňuje len to, že v jeho texte je odkaz na môj blog 😉


Mapka Bažantnice z mojej poslednej cyklistiky na toto miesto. V žltom krúžku je miesto, na ktorom sa nachádza most.



9 komentárov:

  1. Vďaka za tip, hoci až jarný... :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Keď je sucho a nie po takých dažďoch, aké boli dnes a predošlé dni, dá sa tam ísť aj v tomto období. Ktovie, ako je tam v zime. Na pešiu prechádzku to môže byť pekný cieľ. Na jednej z fotiek, ktoré som na tému Bažantnice vložila na blog, je vidieť,v akom stave je cesta okolo nej. Je lepšie, ak sa tam ide z cesty, ktorou sa ide do Kittsee a nie z nadjazdu zo strany Petržalky.

      Odstrániť
    2. https://hiking.sk/hk/ar/4540/jarovska_bazantnica_v_zime.html

      Odstrániť
    3. Tak sa mi podarilo dnes... bicyklom cez Lafranconi, Berg, Kittsee... Je tam krásne a iba tam nefúkalo :) Ešte raz vďaka za tip.

      Odstrániť
    4. Som rada, že sa páčilo. Aj ja som sa doobeda pýtala syna, či by nešiel so mnou do Bažantnice, no odmietol :-( Sama sa tam nevyberiem. Myslela som, že sa tam pozriem túto jar v čase, kedy kvitnú snežienky, ale som už prepásla. Takže aspoň v čase kvitnutia cesnaku by som tam rada išla. Ja som si tak dobre vybrala cieľ pešej prechádzky predvčerom. Vybrala som sa do areálu prírodnej rezervácie Starý háj. Bolo tam krásne teplučko, bezvetrie, plno čerstvej zelene. Len ma dosť šokovalo, aké skladisko rôzneho odpadu je tam. A že vraj prírodná rezervácia!

      Odstrániť
  2. Máte šťastie, že ste nestretli toho mozgového atléta, video o ňom sa šíri internetom.
    https://www.facebook.com/cyklokoalicia/videos/vb.214076798619567/2035994409761121/?type=2&theater
    Ale z neho by ste asi prekvapená nebola, lebo takých je u nás habadej.
    CykloIveta

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je fakt, že takých arogantných šoférov jazdí po hrádzi veľa. O tomto konkrétnom som videla reportáž aj v telke. Bolo by načase, aby sa týmto nešvárom začal niekto zaoberať.

      Odstrániť