pondelok 29. júna 2020

Do prírody na bicykli


Za posledný týždeň som dvakrát prišla domov z bicyklovania s bylinkami. Moje cyklovychádzky ponímam ako prechádzky prírodou, ako spoznávanie dovtedy nepoznaného. Snažím sa, aby bolo bicyklovanie pre mňa relaxom. Ja viem, že takých cyklistov ako som ja, je pomenej. Mnohí berú  cyklistiku len ako šport, ako naháňanie rekordov. No len málokedy vidia, čo sa deje popri nich, nevšímajú si okoloidúcich cyklistov, ani prírodu okolo.

Prečo dnes píšem na túto tému? Niečo som hľadala na internete a ocitla som sa na stránke bajkerov, kde  ma zarazila diskusia, ktorú som tam našla.

Začínajúci cyklista sa tam ostatných pýta, akou rýchlosťou jazdia, či je jeho 25 km dosť alebo málo. Tie odpovede, ktoré tam chudák dotyčný dostal, ma vlastne až tak veľmi neprekvapili, lebo takí "machri" ma dosť často na mojich cyklopotulkách obiehajú a sem-tam započujem aj niečo z ich rozhovorov. Veľmi často sa téma točí o tom, ako  koho "dali dole". Toľko arogancie a výsmechu, ako som našla na tej internetovej stránke v pár odpovediach, to hovorí o tom, akí ste mnohí, milí moji neznámi cyklisti. Vy sa tak arogantne správate aj tam vonku, často konáte tak, ako keby okrem vás na tej ceste či cestičke nikoho iného nebolo, že vy tam máte prednosť, lebo naháňate rekordy. Frajeri.





„Bicykel je zvláštne vozidlo. Jeho pasažier je zároveň jeho motorom.“

– John Howard, americký cyklista

 



Netvrdím, že sú aj také dni, kedy idem rýchlejšie, beriem to viac športovo, ale väčšinou jazdievam pohodovo, užívam si prírodné scenérie, všímam si nielen pamiatky, ale aj ľudí. Zájdem aj na také miesta, kam by iných ani nenapadlo zájsť. Zastavím a zídem z bicykla. na základe čoho mám potom možnosť sledovať, ako sa miesta časom menia, niekedy k lepšiemu, často však k horšiemu. Cyklistika je pre mňa relax a pohoda.





Aj svetoznáme cyklistické preteky Tour de France som schopná v telke pozerať hlavne kvôli tomu, že vidím krásy krajiny, ktorou jednotlivé etapy prechádzajú.





 

Z bicykla som si dokonca všimla aj tento nádherný hríb. Trošku sa opravím. Najprv som si všimla iný, ale ten už bol starý, škaredý. Len o kúsok ďalej bol tento krásavec.







V tomto príspevku som ukázala niekoľko fotografií z posledných cyklovychádzok. Zostáva mi vrátiť sa ešte k májovým jazdám. Ak sa v blízkej budúcnosti naskytne zase také daždivé počasie, aké bolo dnes popoludní, tak sa vrátim ešte aj do mája.





5 komentárov:

  1. Dobrý deň, krásne fotky ako vždy. Tie hortenzie sú úžasné kvety. Chodíte asi väčšinou sama, ja by som nemala odvahu. Aj keď už teraz ani kondíciu, klopká mi na dvere vek 76, o niekoľko dní.
    Od minulého roka sme sa nevideli ani s Betkou Sommerbaeur a asi ani teraz, lebo neviem či bude stretávka staropetržalčanov kvôli tejto situácii. Prajem ešte veľa krásnych výletov. Jolana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hortenzie som fotila cestou za bocianmi v Marcheggu. (Aj ja mám na mojej lodžii tri, krásne mi kvitli, ale už odkvitajú.) Chodievam väčšinou sama, len málokedy idem s niekým. Ale jedna moja priateľka, s ktorou občas idem, má ten istý vek ako vy. Je odo mňa presne o desať rokov staršia. Samozrejme, že veľa závisí od zdravotnej kondície človeka. Môj bratranec dnes žení syna, dúfam, že to dopadne dobre, že žiadny vírus sa tam nerozšíri. Ďakujem, že ste sa tu zastavili.

      Odstrániť
  2. Práve umývam chladničku a pri tej práci som si uvedomila, aké blbosti som vám odpovedala. Priateľku som urobila o dva roky staršou a tým pádom aj seba :-( Musela som to sem prísť opraviť, lebo.... No mladé už nie sme :-(

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Moc pěkně napsané. Honit se za rekordy a nehledět na ostatní nebo přírodu je dneska asi moderní a trend. Já už na kole jezdit nemohu, mám chvílemi dvojí vidění, když se třeba soustředím na krajnici, tak se mi rozdvojí a vede každá jinam. Při normálním životě mi to nevadí, ale na tom kole ano. Na blozko mi to nedělá. Proto chodíme pěšky i po cdyklostezkách, které jsou mnohde udělané po trase původní lesní nebo polní cesty a někteří závodníci se na ná dost ostře dívají, že překážíme. A to chodíme pěkně při kraji. Proto ti moc fandím. Přece do přírody se chodí za přírodou. Krásné fotky jsi pořídila.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To nie je príjemné, že máš také onemocnenie. Mne zase veľmi tŕpnu ruky, začalo mi to robiť pri bicyklovaní, teraz už hocikedy. Úplne mi v nich brní. Aj som s tým bola u neurológa, aj mi predpísal rehabilitáciu, ale tú mi nedali a ďalej o tom nemienim písať, lebo si pokazím večernú náladu z nášho skvelého zdravotníctva. Dnes ráno som bola s jednou kamoškou, urobili sme len necelých 25 km, ale stačilo to. Keď sme sa vracali, už bolo teplo. Veľa článkov tu mám rozpísaných, ale k dopísaniu a vybratiu fotiek sa neviem dokopať. Fotím už len s mobilom, canon mi odišiel do večných lovíšť. Neviem, či má zmysel ho dať opravovať a na nový nemám, lebo šetrím na rekonštrukciu kuchyne.

      Odstrániť