utorok 29. marca 2016

Elegantná aj na bicykli

Príčinou toho, že sa na tomto blogu budem raz venovať aj takejto téme, je jeden môj internetový známy Milan. Cyklista a turista. Nedávno sa ma v jednom z komentárov na inom blogu spýtal, či si kupujem cyklistickú výbavu v istom necyklistickom obchode. Aj keď toto nemá a nechce byť oslavný článok na Lidl, musím ho spomenúť, pretože jeho otázka sa týkala presne tejto obchodnej siete. Odpovedala som, že áno, v Lidli si cyklovýbavu kupujem. Väčšinu oblečenia mám odtiaľ. Ceny cyklistického oblečenia sú v tomto obchode cenovo prijateľné, preto som si nakúpila oblečenie tak, aby som aj na bicykli bola zladená Síce sa nikdy nebudem môcť prirovnávať k ikone Audrey Hepburn, ale snažím sa. Ja sa obliekam do iného, športového štýlu.

ah01
ah02
ah03

Môžete porovnať, či to aj mne pristane tak ako Audrey :-)

IMG_2882d
IMG_2868d
IMG_2887d

Toto je len malá ukážka mojich cyklistických outfitov. Ďalšie neuvidíte hlavne preto, že ma nemá kto pri bicyklovaní fotiť. Tieto fotky boli urobené na moju špeciálnu objednávku kvôli jednej súťaži. Oblečenie na moje bicyklovanie musí byť hlavne praktické. Prvoradá je jeho funkčnosť a pohodlnosť.

Cyklistické tričká sú šité tak, aby chránili obličky a nezadržiavali vlhkosť. Bývajú ušité z priedušného materiálu,  ktorý odvádza pot a po jazde v daždi rýchlo vyschne. Väčšinou mávajú na zadnej časti vrecká, kde sa dajú dať vreckovky, telefón, či iné menšie potrebné veci. Podľa ročného obdobia a podľa počasia si obliekam buď s krátkym, alebo s dlhým rukávom. Niekedy mi stačí iba tričko, inokedy si na tričko dám ešte aj vestu a v chladnejšom počasí si obliekam bundu.

Cyklistické nohavice mám z priliehavých materiálov a majú všitú v sede vložku, ktorá poskytuje lepšie pohodlie. Najviac mám krátkych, dvoje trojštvrťových a mala som aj jedny dlhé, teplé. Z tých prvých som “vyrástla”, tak som si kúpila nové. Ako však tie dopadli hneď pri prvom oblečení, som tu už písala pred rokom.

Cyklistické rukavice nosievam len v chladnejších dňoch. Nepáčilo sa mi, keď som mala ruky opálené podľa nich. Prilbu nosievam len tam, kde je potrebná podľa zákona. Viem, mala by som ju nosiť stále, ale necítim sa v nej komfortne. Špeciálnu cyklistickú obuv si nekupujem.

Skúsený cyklista by vám ešte poradil, že máte so sebou nosiť aj nepremokavú pláštenku. Ja ju mám kúpenú, ale ešte nikdy som ju nemala so sebou vtedy, keď pršalo. Ani náhradné oblečenie, hoci na dlhšie cesty si zvyknem brať aspoň ešte jedno tričko a ponožky. No už som niekoľkokrát prišla domov z bicyklovania tak, že som bola mokrá od hlavy až po päty.

Aj napriek tomu, že náhradné veci ani žiadnu “techniku” so sebou nenosím, môj bicykel s dvomi taškami na zadnom kolese a ešte jednou malou vpredu nosí toho aj tak celkom dosť.

IMG_0260b

Ďalším, nie nepodstatným dôvodom, že som dnes písala o cyklistickom oblečení je aj to, že som zase už viac ako mesiac nebicyklovala. Ale už som sa z choroby vystrábila, takže konečne začnem.


Toto je kópia článku, originál ktorého bol publikovaný na TOMTO BLOGU

 





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára