streda 23. augusta 2017

Do polí a vinohradov

za obcou Berg smeruje rakúska cyklotrasa Hundsheimer-Berge-Tour. Najprv som sa však k nej musela dostať po Eurovelo 6. To je tá trasa, ktorá vedie po bratislavskej dunajskej hrádzi. Kúsok za hraničným prechodom Petržalka/Berg som prešla na druhú stranu frekventovanej cesty a ďalej som pokračovala do obce Berg. Časté cyklistické značenie nedovolí nikomu zablúdiť.


Cestou tam som stretávala hlavne protiidúcich cyklistov v skupinách, pravdepodobne pasažierov z lodí. Predbiehal ma málokto, nebol ešte frekventovaný čas, aby zamestnaní ľudia vybehli von na bicykli. Ale cestou domov to bolo horšie. Hlavne s tými, ktorí si myslia, že sú na cyklochodníku sami. Rada by som odkázala skupinke mladých cyklistov, s ktorými boli aj ich tréneri. To, že si pán tréner bicykloval v protismere, mu vôbec neprekážalo. Traja išli vedľa seba. Nie dobrý príklad pre tých mladých...



Viem, že to sem nepatrí, ale ešte skôr, ako budem pokračovať v mojej včerajšej trase, musím sa zmieniť o niečom, čo mi pije krv. Je to táto otrasná budova a taktiež jej účel. Hnusný americký gýč, robí hanbu Slovensku hneď pri vstupe na naše územie. Jej fotku ponechám v menších rozmeroch. Včera som si dokonca všimla, že tam, kde boli ešte vlani kry ruží, je dnes holá zem pokrytá umelým! trávnikom. Fuj! Neviem, či tam aj ľudia chodia míňať peniaze a svoj čas. Odporučila by som im náhradné aktivity. Napríklad aj bicyklovanie.
 

Polia popri hrádzi už nesú znaky jesene.



Na križovatke v Bergu pri cyklistickom odpočívadle sú dve možnosti. Buď zabočím doľava na trasu B26 do Kittsee, alebo sa vydám ďalej rovno a pokračujem cez obec na smer Edelstal. 



Zastavila som sa na dvoch odpočívadlách v obci. Chcela som totiž zistiť, na ktorom sa nachádza cyklistická pumpa, o ktorej mi písal jeden člen facebookovej skupiny Slovensko na bicykli. Našla som ju na tej prvej. Vlastne iba toto odpočívadlo je originál cyklistické, tie ostatné dve sú skôr turistické. No včera ani cyklistka nepohrdla chvíľou oddychu na lavičke jedného z nich. Za tie roky, čo chodievam popri tom cyklistickom odpočívadle na križovatke do Kittsee, som sa viackrát pozerala do debničky s nástrojmi, ktoré sú tam ako prvá pomoc pre cyklistov, no pumpu som tam nikdy nevidela. Dokonca už boli aj také prípady, že tam nebolo vôbec nič. Hoci sú náradíčka pripevnené na oceľovom lanku, niektorí nenechavci si ich aj tak prisvojili. Myslím, že som to už na tomto blogu niekedy v minulosti spomínala. Včera tam bola taká istá pumpa, akú máme aj doma.


 
Za týmto turistickým odpočívadlom s velikánskym prešom na hrozno je na konci dediny ešte jedno. To však bolo obsadené piknikujúcou dvojicou, ktorá tam prišla na aute s ešpézetkou W. Moje pohľady často smerovali na množstvo dozrievajúceho hrozna. Juj, akú som mala chuť si do neho zahryznúť!










Asi v polovici cesty medzi Bergom a Edelstalom som to otočila na cestu späť.






Možno som včera videla aj jedného z posledných bocianov tohto roku. Vraj sú už na odlete do teplých krajín.



 Mapa Hundsheimer Berge Tour zo stránky www.fahr-radwege.com

Všimnite si, že aj na mapách sú nepresnosti. Edelstal je správne bez H. http://www.edelstal.gv.at/index.php

Včera bolo také akurát počasie, ktoré mi vyhovuje na bicyklovanie. Dokonca som si ani nemusela v Bergu vodu dopĺňať :-)
Trasa bola dlhá 31 km.




5 komentárov:

  1. To byl krásný výlet, taky jsem se trochu "projela". Hezký kraj a ta rovinka je parádní. Jak píšeš i já vidím známky podzimu, vše má jinou zelenou a přibývá hnědé, žluté ...
    Krásně fotíš, já jsem jen laik co se fotografování týče.
    Díky za sdílení.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vďaka za inšpiráciu, včera som absolvovala, išla som ešte kúsok za Edelstal. Krasa, ja som veru tomu hroznu neodolala :). A mne to z Karlovky dávalo total 28km

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bola som už aj ja párkrát aj za Edelstalom, ale pri tejto túre som sa cestou späť pozrela do ulíc Bergu (o tom som v článku nepísala). Doteraz som vždy išla len po hlavnej, tak som si pozrela obec celú. Bola som až pri tých štrkoviskách. Pri jednom budujú Bratislavčania domy, druhé sa ešte len bagruje. Uvažovala som, že sa vrátim domov cez Kittsee, ale premávka na ceste bola tak hustá, že som sa radšej vrátila naspäť a domov som išla rovnako po hrádzi, ako som aj išla tam.

      Odstrániť
    2. https://reminiscencie.wordpress.com/2014/07/30/dvakrat-som-skoncila-v-edelstali/

      Odstrániť