nedeľa 8. mája 2016

Cyklotrasy u rakúskych susedov

využívam rada na moje bicykovanie. Tri pohraničné rakúske obce – Berg, Kittsee a Wolfsthal sú tie, ktoré som nevynechala ani z mojich prvých tohoročných zahrievacích cyklojázd a ktoré som vám v poslednom príspevku sľúbila zdokumentovať. V apríli som sa tým smerom bola bicyklovať dvakrát – raz po Wolfsthal a druhý raz do Bergu.

Musím sa priznať, že do jesene minulého roku som tadiaľto bicyklovala oveľa častejšie a oveľa radšej. Odkedy sú tam postavené modré búdy a v nich je ubytované množstvo cudzích chlapov, už taký dobrý pocit z prechodu cez hranicu nemám. To, čo som videla pri mojej druhej jazde, tu radšej ani nebudem písať. Asi som nemala pozerať vpravo, ale len pred seba, prípadne vľavo (to som už išla smerom domov), aby som nezaregistrovala to, čo robí chlap stojaci v modrej búdke pri otvorenom okne…


Pri každej jazde týmto smerom sa nezabudnem ísť pozrieť na stavbu už dokončeného Starého mosta. Už pár dní pred touto jazdou som prešla popod ním, hoci tam ešte boli tabule so zákazom, no o pár dní sa už tabule menili.






Takto lemovali cyklistom  Viedenskú cestu rozkvitnuté púpavy.





Mesto už mám za sebou.






Na hranicu v Bergu to už odtiaľto nie je ďaleko.






Tabuľa s dvomi červenými a jedným bielym pásom naznačuje, že už prichádzam do Rakúska.





V diaľke je vidieť náš hrad.






Na ceste k dedine Wolfsthal. Zábery z okolia hovoria o tom, že na časť Bratislavy je vidieť aj odtiaľto.







Ďalej som v ten deň nešla, nazbierala som si zopár kvietkov prvosienky jarnej na sušenie a vrátila som sa domov.


Druhú jazdu týmto smerom som absolvovala o niekoľko dní neskôr. Chvíľu predtým, ako som za hraničným prechodom v Bergu odbočila vľavo do dediny Berg, odfotila som si aktuálny pohľad na Bratislavský hrad a mestskú časť Dlhé diely.







S mnohými prestávkami na fotenie prírody som sa konečne dostala do centra obce.






Značenie rakúskych cyklociest je chvályhodné. Naši by si mohli od nich zobrať príklad.





Priznajte sa vy, ktorí žijete v niektorej slovenskej dedine a na námestí máte fontánu. Ja o takej neviem. V Bergu ju majú. Volá sa Studňa troch krajín. A dokonca (21.4.) aj fungovala!






Na tomto mieste idem vpravo a dostávam sa na koniec obce, do polí a vinohradov.





Na odpočívadlách s turistickými informáciami čakajú na vás cyklistické mapy okolia.





Pohľad dolu do dediny…





…a ja pokračujem ešte kúsok vyššie za dedinu.





Nezávidím občanom Bergu pohľad na bratislavskú Petržalku.





S týmto sa to nedá porovnávať.





Niektorí našinci kritizujú zase tieto vrtule.





Berg a okolie  je nielen rajom pre cyklistov, ale aj pre turistov. O rozhľadni Königswarte som už písala aj ja na mojom inom blogu.






Viete, čo som si pri týchto mojich cyklopotulkách v rakúskom pohraničí všimla? Že tam jazdí viac slovenských cyklistov ako tých rakúskych. Aj títo dvaja boli Slováci. Keďže bol pracovný deň, aj tých bolo málo.





Touto cestou by som sa ďalej dostala do dediny Edelstal, ale tam som nešla. Odtiaľto som sa vrátila tou istou cestou, ktorou som prišla, domov.






Zastavila som sa ešte na odpočívadle, ktoré je známe mnohým Bratislavčanom. Občerstvila som sa tu pitnou vodou, chvíľu posedela a preštudovala mapy, ktoré vám informácie podajú nielen v nemčine, ale aj v slovenčine  a pokračovala som v ceste domov.










Toto je kópia článku, originál ktorého bol publikovaný na TOMTO BLOGU




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára