piatok 14. augusta 2020

Keď cestu lemujú šípové ruže a margaréty


O necelý týždeň po ostatnej cyklotúre miestami Seneckého okresu som sa vybrala na kratšiu túru, ktorej cieľom boli Ostrovné lúčky v Čunove. Avšak skôr, ako som sa dostala k jazerám, musela som prejsť po hrádzi  a cez les necelých 15 km. V nedeľu, vlastne počas víkendov a sviatkov sa radšej hrádzi vyhýbam a mala som tak urobiť aj v túto májovú nedeľu. Nepríjemný zážitok, ktorý som v tento deň zažila, tu radšej opisovať nebudem. Tí dvaja pubertiaci si ma, dúfam, veľmi dobre zapamätali a nič také si v budúcnosti voči mne, ani voči nikomu inému nedovolia. Takže z tohto úseku aspoň niekoľko fotografií.





Peši som prešla okolo celého veľkého jazera na Ostrovných lúčkach. Popri jazere je zákaz bicyklovania, ale asi nikto ho nedodržiava. O jazerách v Čunove som písala viackrát, jeden z článkov je napríklad aj tento:

 


Od jazier som pokračovala ďalej cez les  smerom do mestskej časti Čunovo. Až do Čunova som však neprišla, dostala som sa len po ďalšiu vodnú plochu, ktorej názov neviem a tam som sa otočila na cestu späť.  Lesom som pokračovala k rusovskej horárni, kde som sa na chvíľu zastavila a pozorovala kone za ohradou. Odtiaľ je už len kúsok do parku a k rusovskému kaštieľu.








Túto trasu som absolvovala nespočetne veľakrát, v každom ročnom období, dokonca aj v zime, ale vtedy som bola peši. V podstate si ani nepamätám, kedy som absolvovala nejakú úplne novú trasu. Sú to skoro tie isté, s malými obmenami. V tomto období používam oproti predošlým rokom cestu po hrádzi, pretože spodná cesta je kvôli stavbe nového dunajského mosta uzavretá. Už sa neviem dočkať, kedy sa budem môcť vybrať znovu spodnou cestou. Keď fúka vietor, čo tu u nás fúka skoro stále, zdá sa mi, že som tam pred vetrom viac krytá.





Z hrádze je viac vidieť, ako si  automobiloví návštevníci našej prírody tento dar našej Zeme nevážia. Napiek tomu, že pod hrádzou vedie spevnená cesta k Zemníkom, oni si to radšej šinú po tráve. Svojimi autami stále viac zeleň ničia a menia na prašnú cestu.




Ako poslednú som si pre dnešný príspevok vybrala fotku, na ktorej je vidieť správanie sa cyklistov a iných užívateľov chodníka na hrádzi. Za čisttičkou je "križovatka". Sprava a zľava si treba dávať pozor na prichádzajúce autá, ktorých nie je hlavne počas víkendov málo. Na hrádzi je na tomto mieste vytvorený umelý kopček, no napriek tejto sťaženej ceste sa tu mnohí zastavia a debatujú. Nehľadiac na to, že z jednej aj druhej strany prichádzajú ďalší cyklisti, či korčuliari. Veď čo, ja som tu na prvom mieste, čo ma po iných - to je asi myslenie tých, ktorí sa tam večne zastavia.Aj v ten deň bolo na hrádzi cyklistov naozaj dosť.




Trasa 28 km, 10.5.2020



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára