pondelok 29. apríla 2019

Z Vlčieho hrdla cez Micherovu zátoku


Minulý týždeň som sa vybrala po orgován. Z jeho kvietkov som chcela po prvý raz vyskúšať recept na orgovánový sirup. Vedela som o jednom mieste (s pomocným pripomenutím M, ktorý sa mi zároveň ponúkol, že ma na zber kvetov doprovodí), že voľne rastúce orgovány nájdem popri záhradách vo Vlčom hrdle. Bolo rozhodnuté, ktorým smerom sa vydám na mojom ďalšom tohoročnom cyklistickom tréningu. Tých niečo cez 20 km nemôžem totiž nazvať nijako ináč, len tréningom.

Pôvodne som si myslela, že nazbieram zopár kvetov a  poberiem sa s nimi naspäť domov. Keďže bolo  vonku celkom príjemne, povedali sme si s M, že domov ešte nejdeme. Na tejto strane Dunaja som oveľa menej často, ako na tej petržalskej a keď som tam už bola, chcela som sa pozrieť, ako to tam vyzerá. Aj tam sa totiž buduje. Všetky novinky súvisia s výstavbou prístupových ciest pre najnovší bratislavský most.

Najprv sme však zašli k ústiu Dunaja s Malým Dunajom. Poznáte to miesto? Boli ste niekedy pri bazéne, ktorý je súčasťou Dunaja a plávajú do neho lode s nákladom? Vy, ktorí zvyknete prechádzať po Prístavnom moste z Petržalky, ho vídate po pravej strane. Nedá sa prehliadnuť kvôli množstvu nákladných vagónov s kontajnermi. Práve pri tejto poslednej ceste popri ňom som fotku kontajnerového prekladiska neurobila, použijem však tú, ktorú som urobila skoro presne na deň pred rokom. Kto by stále nevedel, o ktorom mieste píšem, nech na mape klikne SEM.
 


Malý Dunaj sa od hlavného toku Dunaja oddeľuje za stavidlami pri Slovnafte. Uvedomili ste si niekedy, že Malý Dunaj nemá prameň ako iné rieky? Pri Kolárove sa vlieva do Váhu a spolu s ním pri Komárne do Dunaja. Z Dunaja vzišiel, do Dunaja prišiel 😉

Tu sa začína.


Do prístavu práve vplávala loď.

Na tomto mieste sme sa rozhodli, že ideme pozrieť do Biskupického lesa. Tam je jedno krásne jazierko. Dúfala som, že keďže je pracovný deň len krátko po obede, pri jazere nikto nebude a že si tam v kľude urobím pekné fotky. Bohužiaľ, nebolo to tak. Jazierko objavili ľudia, ktorí si tam dovliekli dlhé dosky a urobili si z nich skokanský mostík. Hulákali  tak, že ich bolo počuť ďaleko od jazierka. Keby to boli hlúpi pubertiaci, ale čo ma prekvapilo najviac, boli to starí capi. Cestou tam som si urobila zopár fotografií lužného lesa, ktorému práve dominuje kvitnúci cesnak medvedí.


Jazierko na Ostrove Kopáč




Na nejaké oddychové posedenie v krásnom prostredí sme mohli zabudnúť. Pokračovali sme teda v ceste na hrádzu. Prechádzali sme aj okolo farmy, za plotom ktorej boli ovce, kozy a nejaké veľmi kričiace dvojnohé operené stvory. Asi morky, alebo niečo podobné. Tam si môžete prísť kúpiť nielen domáce vajcia, ale môžete si adoptovať aj kozu.



To sme boli už len kúsok od hrádze. Všimla som si, že práve tam, kde sme mali vyjsť na hrádzu, pribudla nová informačná tabuľa.


Všade bol čulý stavbársky ruch, nákladné autá sa tam preháňali jedno za druhým. My sme sa rozhodli, že prejdeme z hrádze dole k Dunaju. Mňa to už neprekvapilo, lebo som tam bola aj vlani, no M to objavil vraj len nedávno. Ide o tieto vodné plochy. Keď sa pozeráte na krásnu tyrkysovú a miestami až smaragdovú vodu a odmysleli by ste si okolitý terén plný prachu a nákladných áut, tak si môžete predstavovať, že ste pri Jadranskom mori 😍 Do dnešného dňa som to nevedela, ale táto časť Bratislavy sa volá Micherova zátoka.


Pozor! Tu nie ste pri Jadrane 😊





Zo snov vás veľmi rýchlo preberie toto.


Odtiaľto pokračujeme popri rieke až do prístavu vo Vlčom hrdle, kde si doplníme tekutiny a pokračujeme v ceste domov.


Pohľad na miesto, kam smerujem domov.

Znovu vidíme prístav, pri ktorom sme boli na začiatku.

Ešte posledný záber na inú časť nákladného prístavu z Prístavného mosta.


Raz mi ktosi pod nejaký článok napísal komentár, že si o mne myslel, že len "labzujem" a doma nič nerobím. Nie je to tak. Tu je ukážka, že robím niekedy aj také veci, ktoré by som ani nemusela. Bola som zvedavá, či je sirup z orgovánových kvetov pitný. A veruže je!




3 komentáre:

  1. ... tak na ten Jadran si zájdem - išiel som už veľakrát okolo, ale nikdy mi nenapadlo tam odbočiť... Vďaka za tip.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Haha, to je zároveň aj odpoveď na otázku, ktorú som ti položila na facebooku? Teda stále bicykluješ? Najprv som si pri slovách o Jadrane myslela, že mi píše iný Peter, ale toto si asi ty, Peter H, že?

      Odstrániť
  2. Áno, som to ja :) Bicyklujem stále, ako sa len dá, ibaže sa dá stále menej...

    OdpovedaťOdstrániť